isabellbrandstrom

2014-01-25
12:13:24

Konkursutförsäljning och halvtidsomdömme
Just nu sitter jag på en leksaksspis i ett hörn av barnens hus. Det är konkursutförsäljning och jag vaktar mina fynd medan mor och far köar och letar kundvagnar, och A köper dricka till oss. Gissar att jag kommer få sitta här i några timmar så håll tummarna för mig att jag inte blir kissnödig.. Jag som bara brukar kunna hålla mig en timme nuförtiden.. Men som tur är så kan jag skymta några babypottor så jag har lösningen för värsta tänkbara scenario!

Idag har exakt halva graviditeten passerat. Känns overkligt fast ändå så verkligt! Min lilla busunge gör sig påmind genom att sparka intensivare för varje dag. Moderkakan är placerad närmast min rygg och den lilla sötnöten verkar trivas med att ligga på tvären i livmodern alltså horisontellt vilket gör att det inte är konstigt att jag började känna rörelserna redan v. 15. Från början kändes det lite som att det kittlades i magen men bara någon vecka efteråt började det kännas som att någon petar på mig från insidan för att poka på uppmärksamhet. För att beskriva känslan ännu närmre är det som om någon har hållit fingret mot magen utan att jag känt det och sedan hastigt ryckt bort fingret. Från början var det nästan obehagligt av ovanan och de lätt irriterande kickarna mot en och samma punkt men nu känner jag mig van och det är nu bara mysigt och kärleksfullt att känna rörelserna! Allra läckraste är kullerbyttorna ;)

Såhär med ett halvtidsomdömme kan jag säga att jag trivs med att vara gravid. Trots illamående, trots foglossningar och sammandragningar, trots dålig hy, trots rörelseförhinder pågrund av magen mm. Så känner jag just nu att det är fantastiskt att vara gravid! (Memorera att jag skrev "just nu", alltså med reservation för ändring) Längtar dock tills jag får krama om min lilla kickboxare där inne. 

Nu ska vi kolla intresset här på bloggen ;) Hur många vill veta vilket kön bebisen har? Alla närmsta vet det redan men än har vi inte spridit det över internet! Om tillräckligt många lämnar en kommenterar här i bloggen om detta så avslöjar jag det!

Kommentarer:
#1: Sofia

Jag trooor jag vet. Tyckte att en tjej skrev könet i en kommentar till din bild som du lade upp på fb när du fyllde år. Men jag kan ju ha missuppfattat så du får gärna göra det officiellt =D.
Så roligt att ni väntar barn och du är superfin! Har ni börjat fundera på vagn btw? =)

Svar: Tack vad snällt av dig Sofia! Jag vet vilken kommentar du menar, men hon skrev den kommentaren innan ultraljudet så hon visste inte riktigt vad hon pratade om ;) Vagn ja jag vet precis vad jag vill ha men frågan är om det blir den eller inte.. jag vill ha en Emmaljunga super nitro i grått läder ;)
Isaflisa

2014-01-25 @ 12:45:19
#2: sofia

Åh då kanske det är det könet som jag trodde från början då?! ;)
När gjorde ni rul? :)
Ah dom är fina! Själv skulle jag vilja ha en BB Donkey eller Buffalo. Men känns aaningen onödigt när Meja knappt åker vagn ;).

Svar: Aa, ok fast de vagnarna är lite för modern och funkis för min smak, super nitron är lite mer old fashion som jag vill ha det ;) Men det är tur man gillar olika så inte alla springer runt med likadana vagnar. Vad tror du om fejkskinn på en vagn? Känns bra att kunna torka av ifall det blir någon fläck men det är i princip ingen i övik som köper fejkskinn så jag har inte hört något utlåtande. Vet du någon som haft nån?
Isaflisa

2014-01-26 @ 21:12:08
#3: sofia

Jaa men dom är ju såå fina ;). Fast gillar EL med, super viking är himla fin tycker jag!
Det jag har hört är att.man får vara väldigt noga med regnskydd mm. men gå med i gruppen Barnvagnar! på fb. Medlemmarna kan allt och lite till om barnvagnar. Så där borde du får bra svar på dina frågor! :)

Svar: Ååh okej ja då ska jag joina! :)
Isaflisa

2014-01-27 @ 21:46:25
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: