isabellbrandstrom

2014-09-26
17:34:41

Dooooop!
Imorgon stundar Elliots dop. Har ställt iordning borden i församlingshemmet idag och imorgon kommer det vara fullt upp med att göra klart allting, koka kaffe och duka upp. Måste även se till så att Elliot har sovit ut ordentligt innan. Eftersom jag sedan efter förlossningen totaaalt tappat min förmåga att beräkna tid plus att jag lider av amningshjärna så känner jag mig med mitt kontrollbehov en liten gnutta panikslagen! Lika gärna som det kan hända att vi hinner färdigt långt i förväg skulle det även kunna hända att det kör ihop sig. Att Elliot inte sovit och skriker hela dopet, att kaffet inte blivit kokat, tårtorna inte hämtad innan Lundbergs stängt, att fikat glöms hemma, att jag inte hinner locka håret. Som tur är kommer vi få hjälp av underbara Elvira som ska bli Elliots gudmor så förhoppningsvis går allt bra! Och i värsta fall.. Ja i värsta fall, vad spelar det egentligen för roll om det blir gallskrik under dopet och jag får ha en vanlig hästsvans som frisyr!? Eller fy förresten vem försöker jag lura.. Jag är perfektionist ut i fingerspetsarna så jag vill verkligen att allt ska bli bra! Håll tummarna åt mig!!

Lyckades med ryggknytning häromdagen. Gick faktiskt bra, dock ruskigt besvärligt att få tillbaka nappen i munnen på honom när han spottat den!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: