isabellbrandstrom

2014-09-30
11:38:34

Elliot Erik "Elektro" Emanuel Edin
Kaffet var kokat, Tårtorna i kylen, håret i perfekta lockar, Lelle utsövd och allt var i sin ordning. Allt såg ut att kunna bli riktigt bra fram tills en halvtimme innan dopet.. då försvinner strömmen!! Jag har inte ens varit med om att centrala stan någonsin varit strömlöst men självklart så tappade översidan stan all ström precis lagom till Elliots dop. Sedan lyste strömmen med sin frånvaro tills att sista dop-presenten var öppnat och gästerna var på väg därifrån. Vad är oddsen för detta? Nu finns det lite olika teorier på detta som spekulerades under dopfikat: En teori är att detta skulle vara något slags tecken från ovan ehe! I en annan teori med superhjältetema fick Elliot ett 5:e E i sitt namn: "Elektro". Och 3:e teorin är bara maximal otur. 

Nu blev det ett fint dop iallafall. Men några saker som jag tycker var synd var att kyrkklockorna inte kunde ringa, att min skönsjungande kusin Naomi inte fick någon microfon att sjunga i. Att vi inte kunde spela upp en Mark Knopfler låt medan gästerna tog plats vid kyrkbänkarna och att vi fick dela broderligt på den begränsade mängden kaffe som vi hann koka innan, och sist men inte minst så blev vi tvungen att byta kök till ett som hade fönster, detta tog både tid och energi vilket gjorde att jag inte hann prata med alla gäster och att vi inte hann öppna alla dop-presenter innan gästerna hade börjat fara därifrån.

Men Elliot såg till att det iallafall blev en riktigt charmig ceremoni. Han gäspade högljutt och demonstrativt när prästen började läsa första bönen så jag och några fler inte kunde låta bli att fnissa och när prästen berättade om Jesus och barnen så började Elliot berätta en egen historia. Charmiga lilla unge!

Tusen tack till alla som var med och firade och Elliot hälsar å tackar för alla presenter! 
Skulle förresten bli superglad om alla som fotade ville skicka sina bilder till mig antingen över Facebook eller till [email protected]




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: