isabellbrandstrom

2014-11-03
14:46:34

Göra egen barnmat #försök1
Lelle har blivit lite trög i magen så jag tänkte göra egen plommonpuré.. Det var lättare sagt än gjort kan jag lova. 

Började med att införskaffa torkade plommon och päron.

Fail #1 Päronen var inte tillräckligt mogna.

Räddningsförsök: Försöka med bara plommon.

Fail #2 Rykande stavmixer som luktar bränt.

Räddningsförsök: Tupperware speedychef

Fail #3 Purén som var i bunken när mixern la av såg ut som och hade samma konsistens som vuxenbajs. Denna bruna klibbiga massa fastnade i skärbladen och snurrade runt tillsammans med knivarna istället för att mixas. 

Räddningsförsök: Slänga i ett äpple.

Fail #4 Konsistens fortfarande som bajs men med små äppelbitar i.

Räddningsförsök: sneglar mot den överhettade mixern men bestämmer mig för att inte utmana ödet och riskera en eldsvåda och tänker "what the heck" prova mata barnet.

Fail #5 Det hade lika gärna kunnat vara bajs jag gav honom för reaktionen hade nog varit detsamma. 

Räddningsförsök: blanda ut plommondyngan med gröt

Fail #6 för kallt

Räddningsförsök: Micra

Fail #7 för varmt

Räddningsförsök: vänta

Fail #8 Barnet har tappat intresset och äter haklappen istället. 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: