isabellbrandstrom

2016-01-18
15:44:50

Födelsedag, ultraljud och ögonkliniken
27 års dagen fylldes av familj, vänner, marsipantårta, blommor och choklad. En bra födelsedag! Ångesten över att fylla år var faktiskt inte lika hemsk som jag väntade mig. Hade fasat i många år inför denna dag, för när man tar steget från 26-27 år går man från att vara "ungefär 25" till att plötsligt ha en ålder "kring 30 snåret". Men jag vet inte.. Den där åldersnojjan stannade av där nånstans då Elliot dök upp i vårat liv. Den där biologiska klockan tycktes chilla ner sig och när nr 2 var på gång så sträckte den där klockan på sig, utropade: "mission complete", gäspade och gick å la sig. 

Idag har vi varit på Ultraljud. En välmående liten flicka såg det ut att vara där inne och trots att jag har tyckt det har varit väldigt lugnt i magen hittills denna graviditet så var det en liten sprattelgumma där inne trots allt. Hon hade partyparty lite diskret hon.. håller saker och ting hemligt för mamma och pappa.. Mmm.. Jag ska nog komma ihåg sådana beteendet om sisådär en 15 år 😁 Men sen blev ju faktiskt BF uppskjutet fram till 27:e juni också så än är vi bara i v 17. Fortfarande stor risk att lillasyster följer i storebrors fotspår och blir en riktig vilding.. Peppar peppar.. 

Elliot har varit på ögonkliniken idag. Dom kunde inte hitta några fel och någon skelning existerar inte heller så det var ju bra. Tror inte att öronkliniken kommer att hitta någon avvikelse på torsdag heller men det är skönt att kunna få utesluta dessa som problem. Elliot är nämligen lite svår att få kontakt med när han är sysselsatt med något och nu vet vi att det iaf inte är ett synfel han har, utan mer troligt så är det helt enkelt så att han skiter fullkomligt i att lyssna och titta upp och låtsas som att det regnar istället. "La, la, la.. jag hör och ser absolut ingenting"
Hmm kanske också en egenskap att beakta i tonåren: "ööh vaddå jag hörde inte att du sa att jag skulle städa rummet innan jag for så jag är hos en polare nu" 😁

Hon ligger som en kringelkrok med näsan mot bröstkorgen
Ser obekvämt ut det där!
Ben, arm, huvud
Vink,vink
Ansikte, händer och knän


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: