isabellbrandstrom

2014-10-16
10:46:46

OnePiece-dag och spökrädsla
Resan till och från Borlänge gick hur bra som helst med tanke på att Lelle bara några veckor tidigare tokvägrat bilbarnstolen. Det var kul att få träffa Kevin igen men tråkigt att lämna honom, han hade blivit jätteledsen och ropat pappa och gråtit i flera timmar efter att vi åkt stackars liten! :( Fler tråkiga saker var att vi nog fick med oss en förkylning hit upp :/ Lelle har nu 38 graders feber och jag är slö, har halsont och värk i hela kroppen. A är inte heller så pigg men han trotsar förkylningen och har gett sig ut i höstkylan för familjens skull. 

I våras när vi var i Borlänge startade Tv:n mitt i natten och Jag blev så skraj att jag inte kunde sova på resten av natten. Jag har alltid varit hemskt mörkrädd och eftersom det ofta hände oförklarliga saker i huset där jag växte upp så är jag även livrädd för övernaturliga saker. Jag var därför lite nervös för hur det skulle gå att kliva upp och amma flera gånger i mörkret under natten i en hemsökt lägenhet.. A som inte alls tror på sånt där lovade dock att jag fick väcka honom så jag inte behövde sitta vaken själv <3 
Men jag behövde mot förmodan inte väcka honom för tydligen har mina rädslor både mot mörker och mot övernaturliga ting försvunnit!? Jag är inte rädd längre och det är verkligen en befrielse. Jag freakade inte ens ur när TV:n än en gång slog igång nattetid, denna gång mitt på 12-slaget. Eller lite otäckt var det väl för jag väckte Andreas den gången iallafal. Men inte under amningarna. Jag tror att mina rädslor för mörker och spöken måste ha försvunnit samtidigt som Lelle kom. Jag har väl fått så mycket annat att oroa mig över att dessa saker helt enkelt inte får plats i min säck med rädslor längre.

Jag och Elliot tar en OnePiece-dag idag och försöker vila bort förkylningen

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: