isabellbrandstrom

2011-06-09
21:55:16

När gäddorna leker i vik och vass
Min röst kommer tillbaka sakta men säkert, den är lite stabilare idag. Förut i veckan har den kunnat försvinna helt. Bara sådär.. det har inte gått att lita på den för fem öre. Bara några dagar kvar på pencillinen nu och jag hoppas att rösten är helt återställd till dess.

TANTEN dampade idag igen medan vi var borta, grannen brevid bevittnade när hon välte parkbänken vid busshållsplatsen och när hon backade ned till vägen bara för att köra upp igen. Weirdoo!

Ikväll fick jag min efterlängtade fisketur. Hägga följde med oss denna gång. Det är bäst när man är tre personer i båten, ett spö på vardera sida av båten och en som kör.  Tänkte vara snäll och låta M få fiska en stund också eftersom det alltid är han som offrar sig att köra båten. Men efter att motorn dött sådär tjugo gånger på fem minuter gav jag upp och fick lämna tillbaka rodret till sjökapten. Sämre båtmotor får man leta efter, så fort jag sänkte farten till lagom hastighet så dog helvetet och drev mig till vansinne. fick höra efteråt att det är fel bensin i den och det är därför den är lite kinkig. Suck

Varsin gädda fick vi iallfall jag och Hägga, bättre än ingenting!




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: