isabellbrandstrom

2012-12-10
13:59:32

Stress och mera resfeber

Sitter och väntar på tåget hem till Övik nu. En timmes försening fick jag precis veta att det blir och detta är bara preliminär tid.. Baaaajståååg!!! Står ingenting om försening på hemsidan om just detta tåg och vi fick inte reda på förseningen förrän efter beräknad avgångstid. Kassss kommunikation.

Men, men.. detta gör att jag hinner blogga iallafall.

Helhärligt kändes det att få träffa klasskamraterna innan jag åker. Som jag har saknat klassen!
Frida har dock utmanat ödet och gett mig en julklapp!!! Hon hade tydligen missat mitt inlägg som hette "INGA JULKLAPPAR!!" .. Så.. tack för julklappen Frida! men må jävulen ta dig!

Om jag hinner hem till Övik innan affärerna stänger (ja jag litar inte tågen för fem öre) så ska jag köpa en reseryggsäck. Kom på att den jag fått av mamma inte går att sätta hänglås på. Och så nojjig som jag är vågar jag inte riskera något. Tänk om någon skulle få för sig att använda min väska till smuggel av droger eller vad som helst.. Vill liksom inte riskera livstidsfängelse i Thailand.. Ehe..
Malariatabletterna har jag inte heller lyckats hämta ut på grund av enmassa strul.
Sedan måste jag köpa fler frimärken till julkorten. Vägde kuverten och de väger ett gram för mycket för att ett frimärke ska räcka. Törs inte skicka dem när de är precis på gränsen för då finns risken att mottagaren själva måste åka till posten och betala ut kortet för 50 spänn.. Det hände med ett kort jag skickade till pappa på Farsdag för några år sedan hehe, kul farsdagspresent.. pinsamt. Törs inte riskera det fler gånger.

Hoppas därför verkligen att jag hinner hem i tid. Annars blir det inga julkort och jag kommer få ruttna i Thailands fängelser eller dö i Malaria...

Kul.. Nu fick jag precis veta att det blir ersättningsbuss istället för tåg och att bussen är beställd men inte bekräftad.. Minst en timme till väntan då. Om det ens kommer någon buss. VARFÖR TOG JAG INTE BILEN!?!?

Julklappen från Frida:


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: