isabellbrandstrom

2012-06-15
23:07:22

Plantering, skytte och studentfirande
Har haft fullt upp 24/7 denna vecka, men mest med roliga saker så det går an. 

Det blev ingen helkväll med scrapbooking i Onsdags. Världens bästa mamma dök upp med lite blommor hon köpt till mig. Så kvällen gick till att plantera i min lilla trädgård, vi stack även iväg och köpte mer plantor, en blomlåda till balkongräcket och en stor plastlåda att förvara saker i här utanför. Lådan är väl egentligen tänkt att ha stolsdynor i, men för mig fungerar den lika bra att ha kol, solstolar, tomma blomkrukor och trädgårdsredskap i. Känns riktigt bra att få undan allt rat från verandan, pynta med blommor och göra fint. Nu är jag nöjd med uteplatsen, tusen tack mamma för all hjälp!




När uteplatsen var klar vid 9-tiden fick jag stressa lite med scrapbookingen för att iallfall hinna klart två studentkort  som mamma beställt till dagen efter. De kort jag tänkt ge bort själv hann jag inte riktigt med tyvärr.


Torsdag efter jobbet så hann jag knappt bara laga mat innan det var dags att sätta sig i bilen och dra iväg till skjutbanan. Blev ingen bra skjutomgång, för det första var vi några styckna där och däribland var det några med sjukt högljudda vapen och jag tror jag blev lite för distraherad för att kunna göra bra ifrån mig. För det andra valde jag ut en annan tävlingspistol än den vanliga så jag var nog lite ovan och för det tredje så sa skjutledaren åt mig att vila armen mellan skotten och det tyckte jag inte alls var någon bra teknik.. Alla skott på en gång, annars får det vara!  MEN.. Höjdpunkten på dagen! Jag fick prova skjuta en "Smith & wesson .357 Magnum"!!! Sjuuukt häftigt! Det tjöt i öronen, jag såg eldlågor och det blev ett ordentlig jäkla tryckvåg. Det var en fet explosion framför ögonen på mig. Kändes som att livet upphörde i en halv sekund vid varje skott. Grym upplevelse och galen adrenalin. Me Like!



Denna dag har också flugit iväg. Vi slutade klockan 12 från jobbet och åkte då till willys för en storhandling och köpte mat till katterna på djurmagasinet. När jag kom hem igen fick jag ta mig tid att scrappa iallfall 1 av de 3 andra studentkort jag egentligen skulle ha gjort tidigare i veckan. Fanns ingen tid idag att uppvakta alla 3 studenterna, endast Ann hade jag möjlighet att gratta då hennes firande inte var förrän mot kvällen. Har jag tid att scrappa något mer framöver så får jag väl posta korten till de två andra i efterskott. Innan vi drog iväg till Hållen hade jag lovat att fara med Sofie till Sundåsens, Sofie skulle köpa blommor och jord till sin uteplats och jag skulle köpa en blomma till Ann.




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: