isabellbrandstrom

2012-03-01
19:38:21

Galen vecka och nära-döden-upplevelse

VECKAN
Jobbat som idiot med min parafrasmålning i Umeå på dagarna och har haft fullt upp hela kvällarna med annan sysselsättning så jag har inte ätit middag hemma på hela veckan. Och i princip bara hunnit hem lagom till läggdags.

Världens bästa Mamma bjöd mig på middag på Thai palace på måndagseftermiddagen efter att vi gjort stan och på kvällen passade jag och Anneli på att umgås sista dagen hon var i Övik.

Tisdag fick jag kasta i mig en korv på stan innan stripdancen för att jag inte hann hem emellan.

Onsdag åkte jag direkt hem till Sofie på kvällen för att hinna vara med på hennes inredningsparty. Och underbara hon bjöd på jättegod kyckling innan partyt drog igång.

Idag då, torsdag har jag inte hunnit hem ännu. Jag blev kvar på universitetet till halv sju och ändå blev jag inte klar med målningen.. Men tillräckligt för att kunna redovisa imorgon iallafall.

NÄRA DÖDEN
Jag hade en "nära döden" upplevelse idag förresten, eller det hade kunnat gått jäkligt illa iallafall. I bildsalen jag suttit i hela veckan har vi ett stort djupt glasfönster med glastak. Hela veckan har det rasat snö ner på glaset och vi har varit säkra på att glaset någon gång kommer ge vika. Så imorse när jag och min klasskamrat Katarina precis satt igång med målningarna för dagen hör vi en vansinnig öronbedövande smäll så att mitt hjärta stannade i några sekunder och jag var nära att skita i brallan. Precis bakom min rygg hade ett ordentligt lass med snö och is träffat glastaket med sådan kraft att nästan alla rutor fått enorma sprickor. Hade det varit lite mer snö så hade den kraschat rutorna och jag skulle ha fått glassplitter i hela ryggen. Både jag och Katarina hade harpuls och hjärtat i halsgropen i mer än en timme efteråt. Fy så otäckt det var. Men jag kan ju säga att det gjorde att jag vaknade till ordentligt iallafall.




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: