isabellbrandstrom

2014-08-09
17:05:45

2 månader
Idag fyller lillpojken två månader. Usch vad tiden går fort men det är fantastiskt att se hur hans utveckling går framåt. Han ler, skrattar lite smått, känner igen ansikten väl nu, han kan stödja på benen längre och längre stunder, han kommunicerar med olika läten och han greppar allt han kommer åt (att göra en ordentlig håruppsättning som håller hela dagen har nu därför blivit ett måste)

Det har som sagt blivit bättre med sömntimmarna sedan han fick börja med snuttisen men jag tycker fortfarande det är liite för få timmar han sover. I snitt blir det 14 timmar per dygn. Ett spädbarn 1-3 månader brukar vanligtvis sova 16-19 timmar per dygn. Menmen det ordnar väl till sig så småningom. 

Nu är vi i Nordingrå igen hos mor och far och semestrar. Så skönt med havsvindar och badtemperatur i vattnet. Vi har åkt vattenskidor, wakeboard och Andreas stilade på kneeboard. Jag trivs bäst på wakeboard jag, så himla kul! Vad roligt det ska bli när Elliot blir äldre och kan få börja med att åka gummidäck runt viken! <3 

Igår gick vi upp på klinten, mamma, pappa och jag med Elliot i selen. Rätt bra träning, ca 200 meter stigning upp till toppen. Skönt att få röra på sig lite. Har tänkt dra igång ordentligt snart med träningen, måste få tillbaka mina muskler igen som försvunnit av ett års vila. 

Hoppas nu ingen bärsjalsfantast ser denna bild och blir tokig för att jag bär mitt barn i något så "oergonomiskt" som en babybjörnsele hehe. Min sjal är på tok för varm sommartid, sedan vet jag ännu inte hur man knyter en 2månaders så att han har ryggen mot mig. Och till försvar så är det oftast aldrig mer än en timme åt gången jag bär honom i selen. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: