isabellbrandstrom

2014-06-25
15:21:31

I'm back!
2 veckor och 2 dagar sedan förlossning och nu börjar jag känna igen mig själv igen! Pojken äter nu med 3-timmars mellanrum på natten så jag får sova tillräckligt. Jag har energin tillbaka, jag har nästan inte ont längre och jag börjar nu hinna med att göra saker och ting utöver mammarollen. Äntligen lyckas jag nu även också vara hemmafru! Fixa tvätten, städning, småhandling och laga mat, jag har till och med hunnit sy ett till par babyvantar och gått en shoppingrunda på stan idag med vagnen. Det enda jag inte begriper hur jag ska klara av att göra själv är att storhandla!? Hur bär man sig åt för att köra barnvagnen samtidigt som en full kundvagn är frågan!? Eller hur man kör två kundvagnar, en med babyskyddet och barnet och den andra full med mat!? Någon som har några tips på hur man kan klara detta på egen hand? Ps. Det är fusk att be pappan om hjälp Ds.





Kommentarer:
#1: Sofie

På kundvagnarna så finns det längst fram en metallbåge. Den kan du fälla bak och sedan placera babyskyddet på den och främre kanten av kundvagnen. På så vis så kan du stoppa varor i vagnen men ändå ha med dig bebis ;)

2014-06-25 @ 16:08:14
#2: Linnea

Precis vad jag tänkte säga, hade samma fundering själv, tills jag hittade den magiska metallbågen där babyskyddet fäster perfekt. annars så har jag använt babybjörn eller bärsajl mycket. Charlie har inte alltid varit så glad i att ligga själv i vagnen och det har gjort det enklare att ta sig fram på stan när man inte har nån vagn. Skönt att höra att du är dig själv igen, tog nån vecka för mig med men snart ska du se, då är förlossningen som bortblåst och allt rullar på i vardagstempo igen.

Svar: Jaha finns det en sån? Jag ska titta efter och prova. Tack för tipset Sofie och Linnéa! :D
Isaflisa

2014-07-07 @ 17:30:42
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: