isabellbrandstrom

2014-03-19
20:17:46

Barnvagnsbeställning och "kan mammor ha mammor"
Nu har jag beställt barnvagn. Fick examenspengar i januari som jag inte räknat med att få och bestämde mig därför för att spendera dessa på nåt kul! En barnvagn! Eftersom jag tänkt att den ska hålla för ungefär tre barn ville jag ha en vagn med kvalité och en jag kan vara nöjd med. Är lite smått anti mot alla vagnar med jättemodern design, sett några som mer liknar en Segway istället för barnvagn Hujedamig! Jag vill ha en ordentlig vagn och hellre lite gammeldags stuk, Emmaljunga har bra kvalité och jag ville ha en med stora svängbara framhjul. Det blev alltså en Emmaljunga - super nitro. Försökt leta efter en begagnad men då dessa stora svängbara hjul är relativt ny på marknaden är det omöjligt att göra några fynd bland begagnat. Inte mycket billigare blir de och då tänker jag att jag lika gärna kan köpa ny och få välja tyg/färg själv. (Bild längre ned) 

Många av förskolebarnen har frågat mig vad min mamma heter.. Jag har då svarat vad hon heter och barnen har svarat: jaha. Jag har funderat mycket kring detta.. Varför är det intressant för dem vad min mamma heter? Varför frågar ingen om pappa? Hur tänker dom? 
Idag förstod jag varför:

- vad heter din mamma?
- min mamma heter Ingela
- va, har du en mamma?
- jaa..?
- men du ska ju bli en mamma, hur kan du ha en mamma då?
- men alla har en mamma! Har du en mormor?
- ja?
- din mormor är din mammas mamma!
- va? Är hon?
- ja det är hon

Det är inte alltid så lätt att förstå det här med evolution när man är liten.

Emmaljunga Super Nitro - leatherette antracit




Kommentar:
#1: Heidi

Vi har haft en Nitro till Mila och jag har tyckt om den jättemycket, rymlig men väldigt smidig (de som tror att de har en liten barnvagn blir ofta förvånad när de inser att vår faktiskt är smalare:P). Bra val!:)

Svar: Aa ok! Ja jag har kollat upp massor om den och tycker att den verkar perfekt för mig :) dock vet jag inte hur mycket plats den tar i ett bagage? Om den ryms i en Audi A4 avant eller om jag måste skaffa en större bil.. :P
Isaflisa

2014-04-07 @ 11:12:33
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: