isabellbrandstrom

2014-05-25
19:59:46

Morsdagsfirande, ultraljud och sömnadshobby
Känner mig lite snuvad på denna morsdag ;P det är så nära kvar men nära räknas inte så först nästa år får jag fira min första morsdag som mor.

Denna dag har verkligen sprungit iväg. Vaknade, duschade, bakade tårta, gjort städjobbet, lunchat, handlat, sytt en babybody, blivit bjuden på plankstek, ätit tårta/morsdagsfirat svärmor, packat om BB-väskan, skjutsat svågerns syrra från tåget och nu är jag precis hemkommen från vallokalen.. Fullt upp som vanligt och trivs med det. Trots att jag är höggravid ;)

Imorgon ska jag på mitt 3:e ultraljud, barnmorskan säger att bebis är fixerad men hon är osäker på vilken kroppsdel som är neråt. Så håll tummarna för mig imorgon på att bebis ligger som han ska så jag slipper vändningsförsök eller i värsta fall kejsarsnitt. 

Sedan jag började på textillärarvicket har min sömnadshobby verkligen kommit tillbaka till mig efter en väldigt lång paus. Jag blir så inspirerad av eleverna och deras arbeten att jag bara måste pyssla när jag kommer hem efter jobbet. Nu har jag virkat en cupcakeburk, knutit makramearmband och vänskapsband, sytt ett babynest, sytt kuddar, sytt tre babybodys och börjat sticka babysockar. Kul som tusan att verkligen ha min hobbyn tillbaka. 

Babybodysarna jag sytt


Kommentar:
#1: Sofia

Håller tummarna att bebisen ligger åt rätt håll! Bra att dom kollar det i tid iaf! :)

Svar: Tack! Och joda han låg åt rätt håll :D han hade sjunkit ner riktigt djupt så det var därför barnmorskan inte kunde känna huvudet så bra. ;)
Isaflisa

2014-05-26 @ 11:07:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: