isabellbrandstrom

2016-02-02
13:47:20

Ultraljud nr 2 och tisdagar
Eftersom datumet för beräknad födelse blev framskjutet 12 dagar senaste ultraljudet så fick vi förmånen att åka på ännu ett ultraljud igår. Detta för att fostret måste vara över 18+2 veckor gammalt för att man ska kunna göra korrekta kontroller av hjärtat. Hjärtat såg fint ut och allt annat stämde också enligt protokollen. Snoppen lyste med sin frånvaro även denna gång så vi fortsätter att tro att det blir en lillasyster. Det enda som inte såg perfekt ut var moderkakan som ligger lite väl långt ner. Om den inte flyttar sig uppåt kan det medföra blödningar under förlossningen och ligger den så pass långt ner att den täcker för utgången så blir det kejsarsnitt. Troligtvis flyttar den sig uppåt innan förlossningen men för säkerhetskull kommer vi få göra ett 3:e ultraljud i vecka 32. Om inte liten har växt fram en penis tills dess så kommer jag börja frossa i bebiskläder med spets, söta blommiga klänningar, strumpbyxor och hårband! Ja jag kan inte hjälpa att jag tycker det är så sjukt sött med "flickiga" bebiskläder och eftersom A förbjöd mig köpa sånt åt Elliot så kommer jag att gå bananas denna gång och klä min bebis som om det vore en docka! 😅

Idag är det tisdag, min och Elliots lediga dag. Vi har passat på att storhandla under förmiddagen. Elliot är i den åldern att han är ett fantastiskt sällskap i mataffären just nu. Han sitter snällt i kundvagnen, pratar för dig själv, charmar in sig hos alla äldre damer, äter sin banan och ser ut att trivas. Man får njuta så länge det varar, för snart kommer tiden då han inte vill sitta i vagnen längre😆

I eftermiddag blir det nog en tur ner på stan. Nu ska jag passa på att diska bort medan Elliot sover middag, för diskhanteringen är till skillnad från handlingen ingenting man gärna vill ha Elliot som hjälpreda i😅

Bilden för februari i almanackan 2016


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: