isabellbrandstrom

2011-08-17
10:20:05

Smuggla Julmust till midsommar
I vintras smusslade jag och Sofie. Vi köpte zeunerts julmust och hade storslagna planer på att överraska grabbarna på midsommar. Shit vad förvånade och glada dom skulle bli när vi plockar fram en hel back julmust extra lagrad i ett halvår. Plötsligt blev det ju flytt både för mig och sofie så vi ansträngde oss med att smuggla julmusten ifrån hennes källare till våran nya vind utan att grabbarna skulle ana något.

Men tiden gick, sommaren kom, midsommaren passerade och julmusten blev bortglömd.

Tills för några veckor sedan då Sofie kom ihåg och ringde för att påminna mig. En ordentlig skrattsalva följde och vi bestämde oss för att överraska grabbarna under veckan. Bara det att vi glömde bort våran julmust än en gång. Nu i veckan kom jag ihåg det igen och blev tvungen att berätta överraskningen för M så att han skulle kunna påminna mig att hämta ner den från vinden. Det hade ju varit katastrof om vi glömt bort den tills det blev vinter igen.. ännu värre om dom frysit sönder där uppe på vinden, tror inte vi har någon värme där uppe nämligen. vilken waste det hade vare.

Så mycket för den överraskningen. Men otroligt goda var dem såhär med ett halvår extra lagring. Lätt värt att spara en back till nästa sommar också. Men då får grabbarna hjälpa oss tankspridda töser komma ihåg att plocka fram dem till midsommar.




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: