isabellbrandstrom

2011-06-03
21:26:24

Tänk dig för innan du färgar håret vitt, tips från coachen
Har dragit mig för att berätta om mitt misslyckande men nu är det väl dags för det. Jag skulle färga håret igår. Mickan var snäll och hade ställt upp som frisör. Tänkte att de vithåriga tiderna är förbi. det är alldeles för tärande på håret att använda så starka preparat och så ofta, för det ser verkligen ut som skit så fort utväxten börjar synas. Om jag vill spara ut håret är det bättre att ha en färg som inte är lika destruktiv och inte behöver färgas lika ofta.

Guldblont var tanken och bilden i mitt huvud var jättefin. Däremot tänker jag inte längre än vad näsan räcker och trodde att jag skulle kunna blondera en inte lika ljus färg direkt på det vita. Jo tjena.. det gick ju bra, borde väl ha fattat att blekning bara bleker och tillsätter inte färgade pigment så det vita tog inte åt sig medan utväxten blev perfekt guldfärgad.

kastade oss in i bilen och åkte på affären och köpte istället en mellanblond toning. Nya idén var att håret måste färgas tillbaka till sin naturliga hårfärg för att sedan åter kunna blonderas till guldblont.

Nu är mitt hår gråbrunt, (pigmenten fastnar inte riktigt på vitt hår) jag trodde att råttfärgat var den fulaste färgen som finns men nu har jag hittat en som är snäppet värre. katastrof!  Men mot all förmodan fick jag komplimanger från flera olika som tyckte att jag passade bättre i mörkt än i blont så därför har jag nu bestämt att det kommer bli ännu en brun toning, fast en mörkare, som täcker de gråa pigmenten.


Kommentarer:
#1: Ida

Åh, det kommer nog att bli bra hur som hellst! Du är ju så vacker allraredan!

2011-06-03 @ 21:47:35
#2: Ida Vestin

Du skulle ha lagt i en nyansering mot guld/gult (Varm) i det blekta håret, så hade det säkert blivit lika "varmt" som den blekta utväxten.

2011-06-03 @ 21:50:56
#3: emma

Du är ju fin i allt :)

2011-06-03 @ 22:16:16
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: