isabellbrandstrom

2011-06-10
10:51:20

Häxan igen
Altanen är oljad, äntligen! nu är allt klart där ute.. endast en blomkorg och någon blomma som kan hänga ovanför bordet att fixa och det tänkte jag att min kära mor kanske kunde hjälpa till med.

Tanten är rolig hon, hon är livrädd för M tydligen så hon går in och stänger dörren så fort hon for syn på honom. Men mig hatar hon och bråksjuk är hon också, jag får bita mig i läppen och hålla mig i skinnet för att låta bli att fräsa tillbaka. hon hörde mig idag när jag oljade altanen, då började hon spela musik.. jag brydde mig inte så hon höjde volymen, jag låtsades som ingenting. Tillslut stängde hon av musiken och lyssnade istället medan jag fösökte vara så tyst jag kunde. Då började rethostan kittla i halsen och jag blev tvungen att hosta, då hostade tanten också ljudligt och överdrivet och sedan blev det tyst ett tag tills jag blev tvungen att hosta ytterligare en gång. Då skrek hon åt mig att hålla käften. Ursäkta språket, men jävla häxa ville jag skrika! Tur för henne att hon inte är på marknivå för det kryper i min näve. Sedan har hon en nyköpt spade på balkongen som jag undrar om jag kommer få i bakhuvet när jag minst anar det. M fick stå vakt där ute medan jag oljade klart, då höll sig kärringen inomhus.

Ikväll blir det grillning i Billsjö med vännerna, M har lagt en älgrostbiff i marinad och jag ska göra hemmagjord potatisgratäng igen. Vilket fantastiskt liv jag lever om man bortser från psykstörda grannar.


Snart midsommar! ^.^


Kommentar:
#1: sofia

Haha men seriöst. Vad är det för fel på kärringen. Någon bokstavskombination måste hon ju ha.

Du får skicka magnus på henne helt enkelt!

2011-06-10 @ 11:51:11
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: