isabellbrandstrom

2011-11-02
15:10:35

Sparka inte på sätet framför
Plugg

Har varit på Uni idag och pluggat inför tentan tillsammans med några ur basgruppen. Känns faktiskt helt okej inför nya tentan. Jag tror att jag har läget under kontroll, jag har all litteratur tillgänglig och vet vilka områden jag behöver plugga på.

Sparka inte på sätet framför

På tåget hem var det någon i sätet bakom mig som upprepade gång sparkade på mitt säte.. först blev jag bara lite irriterad, men tänkte att han/hon kanske har långa ben och håller säkert bara på att hitta någon bra sittställning så det slutar nog snart. men sparkandet fortsatte och jag tänkte personen kanske håller på att möblera om i någon stor resväska så han/hon kanske slutar nog om en stund. Sparkandet fortsatte och jag tänkte va i hela fridens namn!.. ska personen ge sig någon gång eller håller han/hon på dö där bak? Epilepsianfall? Tillslut kändes det som att personen sitter och sparkar bara för att jävlas eller tänker inte på att det faktiskt känns ganska väl när man sparkar i sätet framför så jag måste nog säga till utifall att han/hon inte slutar snart. Tillslut blev jag så förbannad och tänkte nu ska personen få sig en rejäl utskällning om han/hon inte slutar genast... det fortsatte.. Jag vände mig hastigt om med en ansträngt irriterad blick för att skälla ut idioten men hann som tur var hejda svordommar och utskällningar när jag såg att det var en liten pojke som suttit bakom mig. Han såg livrädd ut bara av min arga uppsyn så jag gissar att ungen skulle skitit ner sig och börjat grina om jag skulle ha hunnit dra en lång ful ramsa om tågvett. Tycker att föräldrar som tar med sina barn in på tåg och buss kan berätta lite vett och etikett för dem först. 



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: