isabellbrandstrom

2012-05-13
10:02:52

Att ta sovmorgon utan att sova

Klockan är över nio och jag ligger kvar i sängen och drar mig. För mycket samvetskval för att våga sova bort mer tid av dagen, men för trött för att kliva upp. För att slippa samvetskvalen kan man göra något "vettigt". Har nu läst alla bloggar jag följer, kollat Facebook och mejlen och snart även bloggat, så efter det har mobilen inget mer underhåll att att bjuda på. För spel är ju inte lika "vettigt" som Facebook och bloggande.. Ehm..

Magen kurrar efter frukost.. Borde kliva upp.. men sängen är såå mjuk och mysig! Ut genom fönstret ser solen ut att bjuda på fantastiskt väder, men här ligger jag och låter förmiddagens soltimmar komma undan obemärkt. Tänker på vad fantastiskt om jag bara hade kunnat trolla bort taket och kärringens lägenhet ovanför mig så hade jag kunnat få åtnjuta solen sängliggandes. För det räknas väl till något "vettigt" att göra.. Då skulle det inte kännas som att jag slösade bort denna vackra dag.

Nu är det dags att kliva upp! ..eller.. Oj nu blev jag stressad av tanken! Om jag väl ligger här och vilar så kan jag ju inte vara stressad medan, vad ger det då? Nä, bort med stressen, andas lugnt, slut ögonen..NEJ, slut inte ögonen! Vad du än gör slut inte ögonen.

Detta är jag i ett nötskal på morgonen nuförtiden, fast bara när jag inte har en bestämd tid att passa. Mitt morgonpigga jag har gått och gömt sig någonstans. Mitt morgontrötta jag har tagit över. Någon som känner igen sig? Säg att ni känner igen er för då minskas mitt dåliga samvete, Haha.

Såg förresten en underlig apoteket-reklam mellan inläggen i Molly Sandéns blogg.. Alltså va? "MENS för halva priset".. -Ja, tack, jippie! jag tar två! Eller?..


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: