isabellbrandstrom

2014-03-26
14:04:38

Tagga ner
Tydligen tycker min kropp och min BM att jag ska ta det lugnare. Har börjat få sjukt med sammandragningar när jag kör på i mitt vanliga vardagstempo och då måste jag börja tagga ner för att inte Elliot ska få för sig att komma ut för tidigt. 

Detta är lättare sagt än gjort för mig! Jag  har alltid kört på i 150% så att tagga ner till kanske 50 är svårt. Jobbet går inte att göra något åt så det är fritiden som jag får lov att ändra på. 

Det jag hittills kommit på som lösningar på problemet är:
1. Ställa en stol framför spisen så jag kan laga mat sittandes.
2. Dela upp hushållsarbetet i omgångar med periodpauser. 
3. Blogga oftare så kroppen får fler pauser utan att jag blir rastlös och uttråkad. 

Jag får väldigt många fina teckningar av barnen på förskolan men nu har jag även fått en väldigt fin docka som ett av förskolebarnen gjort alldeles själv:




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: